Deklaracja Dostępności
Deklaracja dostępności Publicznej Szkoły Podstawoej nr 21 w Opolu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 21 w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strony BIP Publicznej Szkoły Podstawoej nr 21 w Opolu.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- nie wszystkie obrazy (zdjęcia) dodane do treści strony przed dniem 2020.02.03 posiadają tekst alternatywny pozwalający zapoznać się z treścią obrazu
- brak opisów zdjęć, tekstu alternatywnego dla czytników obsługiwanych przez osoby niepełnosprawne
- niektóre zamieszczone informacje w postaci załączników (skany dostępne w formacie pdf lub inne dokumenty w formacie doc) z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do opublikowania informacji, ze względu na swój format wymagają zewnętrznych (poza wbudowanymi w mechanizm strony) narzędzi ułatwiających ich dostępność.
- zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych.
Wyłączenia
- część treści pochodzi ze strony która została zaprojektowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Marzena Pawłowska.
- E-mail: psp21opole@wodip.opole.pl
- Telefon: (77) 454 41 10
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej nr21 w Opolu
- Adres: ul. Henryka Sienkiewicza 4
45 - 037 Opole - E-mail: psp21opole@wodip.opole.pl
- Telefon: (77) 454 41 10
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy, są 3 stopnie schodów, z boku przy ścianie budynku są poręcze ułatwiające niepełnosprawnym wejście po schodach. Nie ma podjazdu dla wózków inwalidzkich. Od strony boiska są dwa wejścia, bez schodów, umożliwiające wjazd wózka oraz służące jako wyjścia ewakuacyjne.
Budynek jest czterokondygnacyjny, ma wąskie klatki schodowe, nie posiada wind osobowych, pochylni, podjazdów, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
W korytarzach budynku są standardowe przejścia, z których nie może korzystać osoba niepełnosprawna.
Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym.
W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza migowego na miejscu ani on-line.